SMF Danışma Kurulu, dünyanın ilk açık hava MICE festivali için toplandı

Haber: Hatice Ünal Bilen

Dünyanın networking içeren, ilk ve tek açık hava MICE festivali Summer M.I.C.E. Fest &Networking etkinliğinin basına yönelik ilk danışma kurulu toplantısı 4 Kasım Çarşamba akşamı Life Park İzoletta ev sahipliğinde gerçekleşti. İstanbul, HBS Grup organizasyonu ile 4-5 Haziran 2021 tarihinde, Lifepark Etkinlik ve Yaşam Alanı’nda düzenlenecek olan organizasyonun tanıtım toplantısında HBS Grup Genel Müdürü İlker Habeşoğlu’nun yanı sıra Danışma Kurulu Üyeleri de hazır bulundu.İlker Habeşoğlu: “Türkiye’yi MICE’ta dünya başkenti yapmak istiyoruz”

“Korumalı etkinlikler başlasın” mottosuyla temmuz ayında ilkini gerçekleştirdikleri organizasyonunun gelecek yılki ayağında çok daha büyük hedeflerinin olduğunu aktaran  Habeşoğlu, festival ile Türkiye ve İstanbul’u, dünyada 4 trilyon dolar getirisi olan M.I.C.E. sektörünün başkenti ve buluşma noktası yapmayı hedeflediklerini belirtti. Sektörün dünya hasılatının yaklaşık 4 trilyon dolar büyüklüğe sahip olmasına karşın Türkiye’nin toplam MICE ve deniz turizmi toplam gelirinin 2019 verilerine göre 52 milyar dolar olduğunu kaydeden Habeşoğlu, “Bu bu durumu SMF ile tersine çevirmeliyiz. Çünkü arada çok ciddi bir fark var. Çok güçlü otel zincirlerine sahip olan bir ülkeyiz. Muazzam bir hizmet kalitesine sahibiz. Çok yetenekli etkinlik ajanslarımız ve uzmanlarımız var. Biz Türkler olarak gerçekten çok zeki insanlarız. Fakat sadece 52 milyar doları Türkiye’ye sokabiliyoruz. Biz istiyoruz ki, desteklerimizle, desteklerinizle, Türkiye’ye getirelim. Bu insanları burada buluşturalım. Türkiye’yi tanıtalım ve hepimiz, tüm sektör buradan çok daha büyük bir pay alalım. Burada dünyadaki ilk festivalin de ev sahibi olmayı hayal ediyoruz.” diye konuştu.

“Y kuşağı satın almacılarına hitap ediyoruz”

Otelinden taşımacısına, acentesine kadar MICE sektörüne dokunan, destek veren herkesin hedef kitlelerinde olduğunu ifade eden Habeşoğlu, 15 bin metrekare açık alana sahip organizasyon kapsamında 2.100 metrekarelik stant alanında sektörün önemli markalarını konumlandıracaklarını söyledi. Etkinlikte ağırlıklı y kuşağı satın almacılarına hitap edeceklerini anlatan Habeşoğlu, “Sahada karşılaştığımız pek çok firmanın satın alma pozisyonundaki yöneticileri genelde y kuşağı. 25-35 yaş arası yöneticiler. Bu arkadaşlarımız takım elbise, kravatları ve sektörel fuarları maalesef takip etmeyi çok sevmiyor. Biz ilk festivalimizde 262 tane kurumsal firmaya sadece yedi günde ulaşmayı başarabildik. Başarımızın tek sırrı şuydu, biz bu yöneticilerimizden toplantı randevusu almadık. Biz bu kişilere sadece festival davetiyesi göndereceğimizi ilettik ve çok hızlı bir şekilde datalarımızı da paylaştık. Biz tamamına festival davetiyemizi ulaştırdık ve alanımızda bu yöneticilerden 65 tanesini misafir olarak ağırladık. Çünkü bu jenerasyon eğlenmeyi seviyor, rahat oturmayı seviyor, akşam konser dinlemeyi seviyor.” dedi.

“Takım elbiseli, kravatlı bir festival planlamadık”

Stant ve deneyimleme alanlarının yanı sıra özel sürpriz alanların da yer alacağı etkinlikte samimi bir ortam oluşturmayı amaçladıklarını söyleyen Habeşoğlu, “Smart Casual bir rahatlıkla, hatta belki daha rahat bir ortamda alanımızı insanlar ziyaret edebilir. Kravatlı, takım elbiseli bir festival planlamıyoruz. Çünkü bizim tarzımız çok rahat. Açık havada takım elbiseli, kravatlı değil, daha samimi bir havada etkinlik planlıyoruz.” dedi.“Çok yeni oluşumlar izleyeceğiz”

Pandemi döneminin tüm dünyada farklı değişikliklere yol açacağını belirten Habeşoğlu, sözlerine şöyle devam etti: “Dolayısıyla çok yeni oluşumlar izleyeceğiz. Birçok otel, mekan el altından el değiştirmeye hazırlanıyor. Yeni satın almacılar, yeni satış pazarlamacılar, yeni yöneticilerle karşılaşacağız. Aslında bu süreçten çıktığımızda belki de yüzde 40-50 oranında bambaşka bir piyasa ile karşılaşacağız. Bunlar eskiden tanıdığımız ama yeni markalarla… Ya da yeni pozisyonlarla karşılaşacağız.”

“Beş ilde lansman yapacağız”

Türkiye’nin başta beş ilinde ayrı ayrı lansman planladıklarını belirten Habeşoğlu, “Antalya lansmanımızı iki hafta önce gerçekleştirdik. Bundan sonraki rotamız Bodrum, Ankara, İzmir, Sapanca ve büyük İstanbul lansmanı olarak devam edecek.” dedi.SMF Danışma Kurulu’nda kimler var?

HBS Grup Genel Müdürü İlker Habeşoğlu’nun gerçekleştirdiği hedefler sunumunun ardından, kurul üyeleri SMF ile ilgili görüş ve önerilerini sıraladı.

SMF Danışma Kurulu’nda; Uluslararası MICE Derneği (I-MICE) Başkanı Hüseyin Kurt, Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Ülkay Atmaca, Site Turkey Başkanı Hasan Dinç, MPI Turkey Başkanı Feyhan Kapralı, Gastronomi Turizmi Derneği (GTD) Başkanı Gürkan Boztepe, Uluslararası Otelciler Derneği Başkanı (INTHA) Barış Türer, Türkiye Uluslararası Etkinlikler Derneği (TUED) Başkanı Meltem Bayazıt Tepeler, Tüm Etkinlik ve Organizatörler Derneği (TEODER) Başkanı Erol Yıldırım, Mavi Event Technologies Kurucusu Serdar Uğur Girgin, ATY Event Kurucusu Sarko Yazmacı, EMT Event Management Kurucusu Hakan Türkkuşu, FYM Creative Event Kurucusu Yavuz Özdel, Divan Otelleri Satış Direktörü Deniz Dikkaya, Türkkan Turizm Kurucusu Cem Türkkan, MORE Event Kurucusu Kerem Alemdar, BEKUP Reklam Kurucusu Ali Bekoğlu, Grand Makel Hotel Genel Müdürü Hakan Arslan, ESport Arena Kurumsal Etkinlikler Satış ve Pazarlama Diektörü Mehmet Cevdet Ulusoy, Life Park Yönetim Kurulu Başkanı Erdem İpekçi, Sunset DMC Kurucusu Burcu Gürol yer alıyor.

#hbsgrup #hbsgroupturkey #dünyanınilkaçıkhavamicefestivali #micefestivali #micefest #miceturizmi #mice #ilkerhabeşoğlu #turizm #turizmfestivali #festival

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir